Jak sem se stal učitelským na véšce

Tó dobó sem krótil asi sedmé metr ve fabale Chirana v Bronxu. Léto se blížilo a já se nedoved srovnat s tem, že mám i vo prázdninách chodit do haklbery fin. Mladé Ital přece v létě nebóchá...

Jednó sem takhle naklapal do štatlu za různéma nákupama a pochůzkama a ten den mě vlastně převrátil dosavadní lajf naruby.

Zrovna sem řezal v železářství vocelový jekle na stojan na klapky, gdyž sem zgóml spolužáka z véšky. Byl to taky bastlíř a dali sme hantec.
Nahlásil sem mu, že mórgnová vstávačka do háčka se mi těžce ekluje a vo štípačkách už vůbec žádné hantec. Von na to, že zůstal na véšce na studijním pobytu. Na půl úvazku bádá, na půl úvazku učí študáky na cvikách. A že po jednom járu mu buďto vysadijó kopny z véšky, nebo tam vyhodí kotvu. A že majó jeden volné tympl, vyhlásili na to konkurs a že je tam těžké vegáč.

Je jasná válka, že mi tem nasadil hmyzoša do dózny a ještě přímo z kšeftu sem nabral azimut na ródnó alma máter. Vysadil sem buchec na futra u fýry katedry experimentálních válek. Ze startu byl krapet vyděšené, gdyž sem vtruknul k němu do kanclu s železnéma jeklama v klepetech, v mantlu na zem a ve zmijovce s tem, že mám interes vo flečmen na jeho katedře. Vopřel sem si jekly u něho vo zeď a začal vyplňovat přihlašovací noty. V tem se ozvala rána jak sviňa, to když se ty jekly svezly po vandně a mázly s sebó na zem. Náčelník jen nadskočil. Chytnul krapet nerva a nahlásil, že se do konca metru ozvó.

A vopravdu, koncem dubenca sem dostal bríf, že mě beró! Nutno dotat, že sem byl jediné uchazeč, tak měli dost jednoduché výběr.

Chiraně sem nahodil mávačku a vod srpenca sem nastópil na véšku. Přidělili mě k borcovi, keré bádal spolu s azbukama v rámci kooperace zemí RVHP na nedestruktivní testovačce železnéch materiálů. Ten když mě zgómnul, tak se úplně vodkrvil a za zavřenéma futrama mém kolegům nahlásil, že mám ranu jak dřevorubecké a že se mě musijó co nejdřív zbavit.

Koncem září sem pak naklapal na svoju první vyučovací hodinu.
Když sem vtruknul v mantlu a zmijovce do třídy, študáci klíďo hantýrovali dál, jako by se nemetlo. Tak sem jim hodil do placu, že majó hodit parkovačku do lavic, že hodina začala.
A voni na to, že nedošel učitelské.
„A co su jako já?“ máznul sem jim dotazník.
Jedna koc zavařila, že jim néde vod rána topení a teplé vasr a gómajó, že su instalatérské. Tak sem je vyvedl z omylu. No čuměli na mě, jak vyvorané sysel. Navíc to nebyli žádný ajnštajni. Bylo mezi nima kupa arabášů, rákosníků a Řeků. Furt se bavili a nedávali majzla. Tak sem zavelel, že cizinecká legie naklape do první brázdy a byl klid.

Po hodině sem se ve futrech srazil s docentem, keré mě za študáckéch járů furt vyhazoval z matiky. Nechápavě na mě zíral a hodil lakmus, cože tam jako pohledávám. S pocitem vítěze sem zavařil:
„Měl sem tady hodinu před váma, pane kolego.“
To mu totálně vzalo luft a vyvalil augle jak krava před kopcem.
Narazil sem si zmijovku a hrdě vodklapal budovat svoju kariéru vysokoškolskýho profáka…

Slovíčka:

Bronx - nechvalně známá část Brna
fabala - továrna
klapky - klávesy
bastlíř - kutil, nejčastěji radioamatér
kopny z véšky - vyhození z vysoké školy

haklbery fin, háčko - práce, zaměstnání
tympl, flečmen - místo
nasadit hmyzoša do dózny - dát brouka do hlavy
fýra katedry experimentálních válek - šéf katedry teoretické a experimentální elektrotechniky
klepeta - ruce

mantl - kabát
vandna - zeď
bríf - dopis
Azbuci - Rusové
hodit lakmus - zjistit, zeptat se

Autor: Honza Hlaváček | pátek 13.7.2012 0:16 | karma článku: 14,03 | přečteno: 1200x
  • Další články autora

Honza Hlaváček

Štyngec

29.1.2017 v 15:30 | Karma: 17,04

Honza Hlaváček

Švejk v hantecu

21.9.2016 v 9:30 | Karma: 24,84

Honza Hlaváček

Volební válka pojede!

3.10.2014 v 11:30 | Karma: 9,06

Honza Hlaváček

Jak sem jezdil na gympl do Vanglu

7.12.2012 v 18:36 | Karma: 12,99

Honza Hlaváček

Jak sem přežil základku

15.11.2012 v 11:45 | Karma: 13,98